Menyusukan anak adalah antara hadiah terbaik yang boleh diberikan kepada anak kita. Alhamdulillah sekarang ramai ibu2 mula sedar tentang kebaikan susu ibu yang tiada tandingannya. Kenapa Kita Selalu Gagal Dalam Penyusuan? Saya pernah gagal dua kali dalam penyusuan susu ibu. Anak sulung hanya mampu menyusu sehingga dalam pantang sahaja dan anak kedua sehingga tujuh bulan. …
Berbeza dengan abang Affan dan Kakak Alyaa, Aimy sangat suka giler dengan Chewable vitamin C. Abg Affan dengan kakak tak suka sangat tapi yang paling sama semua ketiga3 A ini ialah ‘giler’ pada Omega Guard! Bagusla anak2 suka kan, patut kita risau kalau kita nak bagi tapi anak yang tak nak kan 🙂 Ibu seboleh2 …
Ibu Yang Kesian Sewaktu Kakak Alyaa berusia setahun lebih dia mengalami sembelit yang sangat teruk. Teruk sebab setiap kali nak membuang mesti menangis sampai merah muka. Menangis pulak menjerit-jerit macam kena dera pulak..huhu Mungkin atas faktor susu, jadi kami tukar susu dia untuk melihat adakah dia masih sembelit atau tidak. Buah prun juga kerap kami …
Dulu sebut tentang berniaga masyaAllah saya memang tak minat malah buta kayu. Langsung tak tahu apa dan tak berminat pun nak ambik tahu. Pendek kata selalu berhabis duit asyik beli dari kawan2 yang berbisness. Takpalah support kawan2 kan 🙂 Tapi tu la Allah tu Maha Mengetahui apa yang terbaik untuk hambanya. Dan Dia temukan saya …
Antara perkara yang sering dipandang remeh oleh ramai ibu bapa hari ini ialah mengasingkan tempat tidur anak dari ibu bapa. Ramai kawan yang mengakui anak mereka yang berumur 8, 9 tahun masih tidur sebilik dengan ibu bapa. Alhamdulillah kakak Alyaa berjaya tidur dalam bilik sendiri selepas dia mendapat adik pada usia 2 tahun lebih. Nasib …
Setelah hampir 2 bulan merancang dan sepakat memilih tarikh akhirnya Family Day Naila Superpower telah selamat berlangsung 12 April yang lalu. Cepat betul masa berlalu dalam rasa jauh lagi tarikhnya masa merancang tu tetiba dah berlalu minggu lepas. Allahu Akbar Alhamdulillah Allah permudahkan segalanya dari awal perjalanan kami dan sahabat-sahabat yang jauh dari Perak, Pahang …
Mempunyai anak pintar, bijak, pandai malah genius memang menjadi dambaan setiap ibu bapa sekarang. Alangkah bangganya kalau anak2 kita salah sorang antaranya, sejuk perut ibu yang mengandung kan 🙂 Untuk mendapat anak yang pintar dan bijak maka ibu bapa seharusnya menjadi tulang belakang pada anak2 ini. Anak hebat hasil asuhan dari ibu dan bapa yang …
Bila si miskin tengok si kaya berkereta besar, rumah besar, ke sana sini melancong. Maka terdetik dalam hati si miskin. Bestnya jadi macam dia. Tapi si miskin tak tahu bila si kaya tengok si miskin yang selalu jalan kaki sama-sama dengan anak-anak dan isteri, berbasikal menghantar anak ke sekolah sambil anak memeluk dari belakang, sampai …
Ibu mengandung seharusnya memiliki kesihatan yang baik kerana ibu mengandung bukan pesakit. Kehamilan juga adalah proses fisiologi yang sihat. Namun orang yang hamil lebih mudah mendapat pelbagai penyakit akibat kehamilannya. Antara penyakit yang mudah dialami oleh wanita mengandung ialah buasir. Buasir berkait rapat dengan sembelit semasa mengandung. Contoh ibu trauma adalah seperti di bawah ni …
Pengalaman Mengambil Epidural Pengalaman semasa ingin bersalinkan anak sulung sangat-sangat segar dalam memori..apa taknya selama 17 jam menahan sakit contaction. Ya Allah, sakitnya Allah sahaja yang tahu. Rasa nak je bagitau doktor, “operate la doktor saya ni dah tak tahan sangat dah” tapi cakap dalam hati je la. Ya Allah, masih bertahan dan sabar lagi. …
PAGE TOP