Susu halips gold menjadi pilihan susu untuk anak-anak syurga di rumah ni sekarang. Alhamdulillah Aimy dan Affan suka minum susu halips ni. Mula-mula beli risau takut diaorang ni tak nak minum. Khasiat Bahan Dalam Susu Halips Gold Kismis Menurut pandangan pakar-pakar pembangunan kanak-kanak, kismis mempunyai banyak khasiat pemakanan, serat, antioksidan, vitamin dan kalsium yang merupakan …
Balik dari sekolah petang hari tu Affan Noh tidak mahu makan, katanya kenyang makan kat sekolah. Menjelang malam, ibu ajak Affan makan lagi tapi dia tak mahu makan lagi. Bila ibu risik-risik dan tanya kenapa Affan tak nak makan barulah dia bagitau mulut dia sakit. Affan ni baru nak bagitau ibu. Mulut dia penuh dengan …
Kanak-kanak yang kerap sakit kerana daya tahan tubuh mereka belum kuat dan masih sensitif. Bagaimana pula dengan pola makan dan pola hidupnya? Adakah teratur atau tanpa aturan? Jom jadi ibu bapa yang bijak. Antara sebab gangguan kesihatan adalah seperti berikut : 1. Minum Minuman Bersoda Minuman bersoda memang menjadi ke’gila’an kanak2. Akan tetapi minuman ini …
Adakah ibu2 mempunyai anak yang menghidap asma? Jika YA jangan risau, insyaAllah saya kongsikan tips dan panduan bagaimana boleh kita cegah asma dari kerap menyerang anak kita. Selama 2 tahun lebih kakak Alyaa menghidap asma, membuatkan saya banyak mencari ilmu tentang penyakit asma dan cara nak mencegah atau merawat asma secara semulajadi sebab tak sanggup …
Berbeza dengan abang Affan dan Kakak Alyaa, Aimy sangat suka giler dengan Chewable vitamin C. Abg Affan dengan kakak tak suka sangat tapi yang paling sama semua ketiga3 A ini ialah ‘giler’ pada Omega Guard! Bagusla anak2 suka kan, patut kita risau kalau kita nak bagi tapi anak yang tak nak kan ­čÖé Ibu seboleh2 …
Ibu Yang Kesian Sewaktu Kakak Alyaa berusia setahun lebih dia mengalami sembelit yang sangat teruk. Teruk sebab setiap kali nak membuang mesti menangis sampai merah muka. Menangis pulak menjerit-jerit macam kena dera pulak..huhu Mungkin atas faktor susu, jadi kami tukar susu dia untuk melihat adakah dia masih sembelit atau tidak. Buah prun juga kerap kami …
Hari tu ibu terkejut tengok tangan Affan menggelupas, kering, kulit nipis, luka dan berdarah. Siap boleh nampak isi kulit dan akan berdarah di sebalik kulit yang menggelupas. Setelah dibawa ke klinik, doktor memberitahu bahawa tangan Affan terjadi begitu kerana alah atau rengsa pada sabun. Doktor nasihatkan supaya kalau boleh mandi dengan air biasa sahaja tak …
Tengok video kisah asma saudara kita ni buatkan saya teringatkan ┬áKisah asma kakak Alyaa. Ya Allah, masa tu Tuhan je yang tau macam mana sedih tengok dia tercungap-cungap dan terpaksa amik gas berkali-kali. Kadang 2 kali sebulan kadang sebulan sekali. Sapa yang pernah kena asma tau la macam mana rasanya. Masa mengandungkan Affan saya kena …
Sewaktu sedang menunggu giliran untuk berjumpa Doktor paediatrik di sebuah klinik saya terdengar perbualan dua ibu di sebelah saya. Salah seorang ibu menceritakan tentang anaknya yang kekurangan zat besi dan ‘low HB count’ setelah diberitahu oleh doktor. Dari nada suara jelas si ibu risau tentang kesihatan anaknya. Dia bercerita mengenai penyediaan makanan kepada anaknya. ┬áSayur …
Cuaca yang sangat panas kebelakangan ini mengundang risiko dehidrasi atau strok haba jika terdedah di tempat yang panas. Harus dipastikan keperluan air masing-masing dipertingkatkan bagi mengelak perkara yang tidak diingini berlaku. Kurang air dalam badan banyak mengundang risiko penyakit bahaya. Ibu amat risaukan anak-anak yang bersekolah. Kakak Alyaa ni ibu bekalkan air sebotol, suku botol …
PAGE TOP